Online weerbaarheid – Handreiking voor leerkrachten (PO)
Kinderen brengen veel tijd online door. Tablets, smartphones, sociale media, games en het wereldwijde web spelen van jongs af aan een hoofdrol in hun sociale
Kinderen brengen veel tijd online door. Tablets, smartphones, sociale media, games en het wereldwijde web spelen van jongs af aan een hoofdrol in hun sociale
In het klaslokaal moet het onderwijs centraal staan. Leerlingen moeten hun spullen bij zich hebben en de apparatuur moet werken. Wensdenken? Niet op de school
Kinderen komen op jonge leeftijd al in aanraking met technologie. Het SLO heeft niet voor niets de (concept)kerndoelen digitale geletterdheid vastgesteld. Maar hoe leg je
Ik ben Eva Leurink. Met mijn ervaring als docent, zelfstandig mediacoach en adviseur technologische innovatie bij Kennisnet, wil ik robotica en AI op een laagdrempelige
ECP | Platform voor de InformatieSamenleving is een onafhankelijk en neutraal platform waar overheid, wetenschap, bedrijfsleven, onderwijs en maatschappelijke organisaties publiek-privaat samenwerken aan en kennis
Signpost, opgericht in 1998, is een toonaangevende leverancier van digitale oplossingen voor het onderwijs in Europa. Met meer dan 25 jaar ervaring en 250 medewerkers
Samen mediawijs in de klas MediaMasters is een gratis serious game over de kansen en gevaren van (digitale) media, speciaal voor leerlingen van groep 5/6 (nieuw
Wil jij van 8 t/m 15 november aan de slag met mediawijsheid in de klas? Of wil jij met jouworganisatie het onderwijs ondersteunen om hiermee
Netwerk Mediawijsheid bestaat uit meer dan duizend organisaties die zich inzetten op gebied van mediawijsheid. Dat zijn onder meer bibliotheken, culturele instellingen, mediacoaches, lesmateriaalontwikkelaars, educatieve